11 Nisan 2008 Cuma

Gitmeden önce

Aşı
Gitmeden önce yapılması gerekenlerin arasında önemli olanlar arasında aşı yaptırmak var. Yaptırılabilecek birçok aşı var ama en önemlisi Sarı Humma. Ben bir tek onu yaptırdım. Aşıyı Karaköy Sahil Sağlık Denetleme Merkezi'nde yaptırdım. Yeri çok kolay. Karaköy İskelesi'nin karşı sırasında. Denize karşı 2 katlı ufak bir bina. 30 YTL tuttu, ufak bir aşı defteri verdiler.

Vize
Kolombiya vize istemiyor. Girerken 2 ya da 3 ay kalmanızı sağlayan bir damga atıyorlar pasaporta. Sonra polisten kalma sürenizi 6 aya kadar uzatabiliyorsunuz.

Para
Üstümde falza nakit para taşımak istemedim. Üstelik o parayı kullanıp kullanmayacağımı da bilmiyorum. Araştırdım. Citibank'tan bir yatırım hesabı açtım. Citibank'ın ordaki ATM'lerinden ek bir ücret ödemeden parayı çekebileceğimi öğrendim. Acil ihtiyacım olursa paramı çekebileceğim.

İş
Hikaye işi ayarlayarak başladı zaten. Arkadaşım Ali Onur ayarladı işi.

Ev
Evi henüz ayarlamadım. Ali Onur arkadaşlarına soruyor. Onun dışında www.couchsurfing.com sitesine üye oldum. Orda Medellin forumuna bir eposta attım. Ev aradığımı yazdım. Bir kişi gelince beni ara gibilerinden bir mesaj attı. Bir kişi de kiralık odaları olduğunu yazmış. Biri banyolu. Kablosuz internet, çamaşır makinası, kablo tv varmış. Medellin Üniversitesi'ne yakınmış. Msn'den de konşmaya başladık. Burası olursa çok düşeş olacak. İngilizcem iyi değil diyor. Bana öğretirsin diyor. Öğretirim tabi ne olacak. Gerçi bayağı da anlaşıyoruz. Çok da kötü değil yani.

Hiç yorum yok: