9 Temmuz 2008 Çarşamba

Turcos

Medellin Türkiye'den çok uzakta olduğu için Avrupa'daki birçok ülkede olduğu gibi insanların Türklere karşı bir önyargısı yok. Hatta kimileri Avrupa ülkesi gibi olduğunu düşünüyor. İşte bizde böyle problemler var diye anlatıyorlar. E aynısı bizde var diyorum, içlerini rahatlatıyorum. Gerçi onların problemleri benzer ama hep daha şiddetli. İlk defa memleket muhabbeti dönerken en kötü ülkenin vatandaşı değilim. Bir tek bu kadın-erkek ilişkileri meselesinde geriyiz. Camide kadınların erkeklerin yeri ayrı deyince garipsiyorlar, doğal olarak. Evlerde haremlik selamlık oturmalar falan garip hep. Burda da o kadar rahatlar ki. Hem insanlar birbirlerine daha yakın duruyorlar, hem çabuk muhabbet kuruyorlar. Kadın erkek farketmiyor.
Uzaklıktan dolayı kafalarda çok bir imajımız olmamasına rağmen yine de "Turca" deyince "Aaaaa..." diyor taksi şoförleri, "siz ticarette iyiysiniz". "Değiliz aslında" diyorum ama devamını getirmeye İspanyolcam yetmiyor. Memlekette yüzyıllar boyu azınlıklar yapmış ticareti, iyi değiliz aslında. Sonradan Ali Onur başka bir taksi şoförüne söylerken duydum ve hatırladım. Burda Ortadoğu'dan gelen herkese "Turco" diyorlar. Arap, Mısırlı, Lübnanlı ne varsa. Nedense artık. Osmanlı zamanında gelmişler de ondan mı bilmiyorum. Ticarette daha doğrusu pazarlıkta iyi olanlar da Lübnanlılar ve Suriyeliler.
Ali Onur düzeltiyor, "son de Turqia, la paisa", "Türkiye'deniz biz, Türkiye ülkesinden".

1 yorum:

Sezgin Ursavaş dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.